Wednesday 8 June 2011

Nukian terakhir buat Turki



 ketika berada di bahagian asia Turki

 bergambar bersama pelajar-pelajar junior Thailand

 kebetulan terserempak dengan pelajar-pelajar Malaysia di muzium Sultan Muhammad Al-Fateh.Mereka adalah pelajar yang sedang menunutut dalam jurusan medic di mesir.

 ketika dikerumuni pemintat.ops!bukanlah..ni mase time berbual dengan diorang.





Kali ini saya letakkan penutup percutian saya ke Turki beberapa bulan lepas.
ketika mana saya melihat sejarah turki,saya terlalu gembira dan pada masa yang sama saya turut berasa sedih dengan keadaan turki pada hari ini.Di sana boleh dikatakan keadaannya lebih teruk dari malaysia...arak dijual secara terbuka di mana-mana sahaja.Perempuan-perempuan muda terlalu sedikit yang memakai tudung.
 
Adakah sejarah agung yang berlaku akan hanya tinggal sejarah?sama-sama kita muhasabah kembali.

"Sesungguhnya berjayalah orang yang menjadikan dirinya -yang sedia bersih- bertambah-tambah bersih (dengan iman dan amal kebajikan)."                                                                              ~al-syams:9~



                          bermain salji di bukit Uluda,Bursa,Turki.
       
           
selamat tinggal semua!kenangan tetap kenangan.

0 comments:

Post a Comment