Tuesday 18 January 2011

Perkongsian ilmu

Alhamdulillah,pagi ini tergerak jari-jemariku untuk menulis artikel.Setelah difikirkan eloklah jarang-jarang ku isikan blog ini dengan fakta ilmu yang bermanfaat walaupun tidak sikit tapi banyak pun ok jugak.


Perkongsian kali ini adalah berkenaan internet.Bila kita sebut pasal internet pastinya semua tak terkecuali dari menggunakan pelayar web.Pelayar web sebagai contoh merangkumi IE(internet explorer),Mozilla firefox,Google chrome,Safari dan banyak lagi.




Untuk perkongsian kali ini,sebenarnya terdapat satu pelayar web islamik yang mungkin tidak ramai yang tahu.Antara yang elok untuk saya kongsikan di sini adala 'Halalscape'.Ia dapat menghalang si pelayar dari malayari website-website yang kurang elok.Rasailah sendiri kehebatannya!hehe...Sebenarnya halalscape ini betul-betul menyerupai mozilla firefox.Tetapi ia seolah-olah mengambil hakcipta firefox...hehe...

Sebagai penutup,pelayar web seperti ini adalah amat digalakkan untuk diletakkan di rumah yang dihuni oleh pelbagai peringkat umur.Dan lebih sesuai ^_^ kepada mereka yang duduk sorang-sorang dalam bilik.hehe....wassalam.

0 comments:

Post a Comment